SEMINÁŘ PRO 1. STUPEŇ ZŠ (3.–5. ročník)
V tomto programu žáci řeší detektivní zápletku uprostřed lesa. Během cesty k odhalení odpadkového padoucha se naučí, jak správně třídit odpad, jak lze jednotlivé odpady využít a co znamenají symboly na potravinových obalech. Kromě toho také podpoří rozvoj svého kritického a morálního myšlení.
Na prvním stupni základních škol se snažíme především o rozvoj zodpovědného přístupu k životnímu prostředí. Žákům předáváme vědomosti o třídění a recyklaci základních druhů odpadu. Programy jsou vedeny hravou formou pomocí dvou ekologických superhrdinů. Usilujeme o to, aby byli žáci schopni reflektovat svůj přístup k přírodě a zamysleli se, jak mohou vylepšit své dosavadní návyky.
PEDAGOGICKÝ CÍL: Žák…
- přiřadí základní druhy odpadu (papír, plast, sklo, kov, elektroodpad, gastroodpad, bioodpad,) ke správné recyklační nádobě;
- definuje podstatu třídění na úrovni ochrany přírody;
- popíše, jak může přispět ke zlepšení stavu životního prostředí kolem sebe.

Co se žákům líbí na našich programech?